Geleceğin bilim insanları için harekete geçtiler
  |   |

Geleceğin Türkiye'si adına, öğrencileri proje ve buluş yapmaya teşvik eden "TÜBİTAK 4006" projelerine katılımın az olduğu Manisa'da, araştıran ve üreten öğrencilerin sayısını artırmak için harekete geçildi. 
Manisa İl Milli Eğitim Müdürlüğü Ar-Ge Birimi tarafından, il genelinde yaklaşık 500 ortaokul ve lisenin idarecilerine yönelik olarak bir toplantı düzenlendi. Süleyman Demirel Kültür Merkezinde gerçekleştirilen toplantıda, TÜBİTAK Bilim ve Toplum Programları Müdürlüğü Değerlendirme ve Denetleme Kurulu Üyesi ve Üniversitemiz Demirci Eğitim Fakültesi Dekanı Prof. Dr. Ahmet Ataç tarafından bilgilendirmede bulunuldu.
Toplantının açılış konuşmasını yapan İl Milli Eğitim Müdür Yardımcısı Fevzi Yüksel, Manisa olarak TÜBİTAK 4006 Bilim Şenliğine katılan okul sayısının çok az olduğunu ve bunu artırmak istediklerini belirtti.
Manisa'daki TÜBİTAK 4006 ve diğer 4004, 4005 ve 4007 çalışmalarındaki sayıların az olduğunun tespit edilmesi üzerine bu sayıları artırmak adına il genelindeki ortaokul ve liselere yönelik bir toplantı gerçekleştirdiklerini kaydeden Manisa İl Milli Eğitim Müdürlüğü Ar-Ge Birimi TÜBİTAK Sorumlusu Mine Ayyıldız ise, "Mart ayından bu yana bu sayıları artırmak için bazı toplantılar, bilgilendirme seminerleri yapmaya çalışıyoruz. Demirci Eğitim Fakültesi Dekanımız Prof. Dr. Ahmet Ataç'ın TÜBİTAK'la ilgili önerilerini ve yorumlarını idarecilerimizle paylaşmasını istedik. İdarecilerimiz de bu bilgileri okullarında paylaşacaklar" diye konuştu.
Geçen yılki TÜBİTAK 4006 Bilim Şenliği'nde Manisa'da Türkiye 3'üncüsü çıktığını hatırlatan Ayyıldız, bu tip projelerin devamının gelmesi için çalışacaklarını söyledi.
Geçtiğimiz yıl 6080 okula, okul başına 5 bin TL destek verildiğini kaydeden TÜBİTAK Bilim ve Toplum Programları Müdürlüğü Değerlendirme ve Denetleme Kurulu Üyesi ve  Demirci Eğitim Fakültesi Dekanı Prof. Dr. Ahmet Ataç ise idarecilere büyük görev düştüğünü dile getirdi. İdarecilerin bilim ve toplum arasında bir köprü olduğunu kaydeden Prof. Dr. Ataç, "Bir tarafta bilim, bir tarafta toplum. Köprü ise öncelikle sizler olacaksınız, sizlerle birlikte çalışan öğretmen arkadaşlarımız olacak. Neye köprü olacaksınız biliyor musunuz? Geleceğin özlenen neslinin yetişmesine köprü olacaksınız. Buluşlar yapabilen, araştırma geliştirme laboratuvarlarında bu ülkenin, insanlığın gelişimine katkı sağlayacak insanların yetiştirilmesine katkıda bulunacak köprüler olacaksınız. Peki, biz bunu nasıl yapacağız? Mazereti olanın istikbali olmaz. Hiçbir hareket dayatmayla da olmaz. Okul müdürü olarak sizlere düşen, bu projeyi yapmak isteyen, bu aşkla yanan, bu gönülle arayış içerisinde olan öğretmenlerimize alan oluşturmaktır. Öğretmen arkadaşlarımıza böyle bir projede 'Biz idare olarak sizin yanınızdayız' diyeceksiniz. Bu süreçte 'Bir tuğla da ben koyuyorum' coşkusuyla bunu yapacaksınız. Az önce sayın müdürüm, 'Hayaliniz olsun' dedi. Bilim ve toplum projeleri, bizlere bu hayali gerçekleştirme imkanı veriyor. 30 yaşındaki bir insan Ar-Ge'ye girip bir şey üretmez. 25 yaşındaki bir öğrenci laboratuvara girip bir şeyi sentezleyemez. İlkokulda, ortaokulda, lisede bu alışkanlığı kazanmadıysa, 25-30 yaşında bu ağacı eğemezsiniz. Yaşayarak öğrenmesi lazım. Siz sadece alan oluşturacaksınız" dedi.
 
 
Haber: Protokol Basın ve Halkla İlişkiler Koordinatörlüğü ||  basin.cbu.edu.tr ||  basin@cbu.edu.tr ||  0236 201 10 70 ||  0236 201 10 71
 Okunma Sayısı:  569