Öğrencilerin mesleki gelişimlerini destekleyen, saha uygulamalarına öncülük eden Manisa Celal Bayar Üniversitesi, mühendislik eğitimini teoriden uygulamaya taşıyan faaliyetlerine devam ediyor.
Bu kapsamda, Mühendislik ve Doğa Bilimleri Fakültesi İnşaat Mühendisliği Bölümü öğrencileri, öğretim elemanları eşliğinde dünyanın en uzun orta açıklıklı asma köprüsü olan 1915 Çanakkale Köprüsü’ne teknik bir gezi gerçekleştirdi. Uluslararası düzeyde mühendislik başarısı olarak kabul edilen bu dev yapı, öğrencilere mesleki bilgi ve becerilerini sahada geliştirme fırsatı sundu.
Gezi kapsamında öğrenciler, köprünün proje aşamalarından yapım sürecine, şantiye yönetiminden kullanılan ileri mühendislik çözümlerine kadar birçok konuda yerinde bilgi edindi. Öğrencilere, alanında uzman yetkililer tarafından yapılan teknik sunumlarla, büyük ölçekli altyapı projelerinde karşılaşılan zorluklar ve bu zorluklara geliştirilen çözümler detaylı olarak aktarıldı.
1915 Çanakkale Köprüsü’nün 2023 metrelik orta açıklığı ile dünyanın en uzun orta açıklıklı asma köprüsü olduğunu yerinde gözlemleyen öğrenciler, 318 metre yüksekliğindeki kuleler, toplam 4608 metrelik uzunluk, iki yönlü üçer şeritli taşıma kapasitesi, rüzgâr ve deprem yükleri gibi etkenler doğrultusunda geliştirilen tasarım çözümleri hakkında bilgi sahibi oldu.
Gezi, öğrencilerin teorik bilgilerini pratik uygulamalarla pekiştirmeleri ve mesleki farkındalıklarını artırmaları açısından son derece verimli geçti.
MCBÜ Mühendislik ve Doğa Bilimleri Fakültesi İnşaat Mühendisliği Bölümü öğrencileri ve öğretim elemanları teknik geziye katkı sunan Karayolları Genel Müdürlüğü yetkililerine, Ulaştırma ve Altyapı Bakan Yardımcısı Sayın Osman Boyraz’a, organizasyonda görev alan akademik ve idari personele ve ulaşım desteği sağlayan Turgutlu Ticaret Odası’na teşekkür etti.